Участь у тренінгах в рамках проекту "Вивчай та розрізняй: інфомедійна грамотність" (Київ, 17-18 жовтня та 21-23 листопада 2019 р.) спонукала отримати додаткові та подивитися під новим кутом зору на уже наявні напрацювання і навики у питаннях медіаграмотності, інформаційно-комунікаційних технологій та активних методів навчання. Усе це супроводжувала доброзичлива атмосфера між усіма учасниками заходів. Цікаво, змістовно, актуально!
Сторінки
▼
понеділок, 25 листопада 2019 р.
неділя, 6 жовтня 2019 р.
Ігор Гусаков З Днем Вчителя!
Дорогі друзі-освітяни! Вітаю Вас зі святом! Щастя Вам, любові та радості, а також нових життєвих досягнень!
Нехай життя додає лише позитивних емоцій. Нехай ті, що з'являються у Вашому житті, надихають і окрилюють. Нехай залишається досить часу для себе.
Вдячний Вам за співпрацю! Дякую, що Ви є, такі чудові!
З Днем Вчителя Вас!!!
понеділок, 2 вересня 2019 р.
Ігор Гусаков Про перелік рекомендованої навчальної літератури, курсів за вибором та факультативів у сфері правознавства та громадянської освіти
Шановні
друзі-суспільствознавці! Пропоную для ознайомлення та використання у
дидактичній роботі впродовж 2019/2020 навчального року запропонований
Міністерством освіти і науки України (Лист № 1/9-365 від 10.06.2019) перелік рекомендованої навчальної літератури, курсів за
вибором та факультативів у
сфері правознавства та громадянської освіти.
Наведена інформація, крім поточної публікації, також
представлена у відповідних тематичних рубриках цього блогу.
неділя, 1 вересня 2019 р.
Ігор Гусаков З 1 Вересня!
Дорогі друзі-освітяни!
Зі святом 1 Вересня Вас! Гарного настрою в новому навчальному році, цікавої і плідної роботи, творчих успіхів, нових професійних досягнень та особистих звершень! Хай щастить!
субота, 31 серпня 2019 р.
Ігор Гусаков Про кримінальний проступок та інші новації кримінального права: правознавча довідка
У методичних рекомендаціях МОН України щодо вивчення
правознавства у 2019/2020 н.р. один із ключових акцентів
зроблено на вивчення законодавчих новацій, зокрема тих, що стосуються впровадження у
правове поле України поняття «кримінальний проступок». Далі (завантажити).
Успіхів!
Успіхів!
вівторок, 27 серпня 2019 р.
Ігор Гусаков Правознавство та громадянська освіта: рекомендовані ресурси
Шановні друзі-суспільствознавці! Пропоную для ознайомлення та використання у дидактичній роботі впродовж наступного навчального року рекомендовані Міністерством освіти і науки України навчально-методичні та довідкові ресурси у сфері правознавства та громадянської освіти.
Наведена інформація, крім поточної публікації, також представлена у відповідних тематичних рубриках цього блогу.
Успіхів!
понеділок, 26 серпня 2019 р.
Ігор Гусаков Правознавство та громадянська освіта: матеріали до нового навчального року
Шановні друзі-освітяни, та усі, хто цікавиться суспільствознавчою тематикою! Напередодні початку нового навчального року пропоную до ознайомлення інформацію про чинні навчальні програми, електронні версії підручників і методичні рекомендації до вивчення правознавства та громадянської освіти у 2019/2020 н.р.
Навчальні програми
Про електронні версії підручників
Методичні рекомендації
ГРОМАДЯНСЬКА ОСВІТА:
Навчальна програма
Про електронні версії підручників
Методичні рекомендації
Наведена інформація, крім поточної публікації, також представлена у відповідних тематичних рубриках цього блогу.
Успіхів!
вівторок, 16 липня 2019 р.
Ігор Гусаков Законодавчі аспекти функціонування української мови як державної
16 липня 2019 р. набув чинності Закон України «Про забезпечення функціонування української мови як державної», за винятком низки положень, які набудуть чинності дещо пізніше. Далі...
середа, 10 липня 2019 р.
Ігор Гусаков Свобода слова vs мова ворожнечі: матеріали до вивчення громадянської освіти
Без сумніву, право на свободу вираження поглядів є однією з
головних умов розвитку демократичного суспільства та самореалізації кожної
особи. Проте доволі часто можна стати свідками публічного поширення агресивних
висловлювань, які принижують чи дискредитують людей за певною ознакою. У цьому
контексті постає питання, чи дійсно говорити про одних людей як про відхилення
від норми та підкреслювати їхню меншовартісність – це свобода вираження
поглядів? І як провести межу між свободою слова і ненавистю?
Тут
варто наголосити, що коли ми критикуємо чиюсь аморальну поведінку – це свобода
вираження поглядів, а коли об’єктом нашої критики стають уроджені особливості
(стать, расова, національна приналежність, колір шкіри людини), маємо підстави
оцінити таку критику як мову ворожнечі. Далі (тут текст публікації)...
Презентація:
четвер, 23 травня 2019 р.
Ігор Гусаков Про семінар «Актуальні питання викладання правознавства у 9 класах ЗЗСО в умовах правової реформи в Україні»
22
травня 2019 р. юридичний факультет Львівського національного університету імені
Івана Франка гостинно зустрічав учителів основ правознавства області в рамках
спільного з ЛОІППО семінару «Актуальні
питання викладання правознавства у 9 класах ЗЗСО в умовах правової реформи в
Україні». У цікавих та змістовних виступах
доповідачів було окреслено важливі змістові та методичні підходи до викладання основ
правознавства.
Так, Володимир
Бурак (к. ю н., доцент ЛНУ ім. І. Франка) наголосив на нових підходах до
викладання трудового права. Натомість, Олександр Марін (к. ю н., доцент
ЛНУ ім. І. Франка) зосередив увагу учасників семінару на змінах до
Кримінального кодексу України та їх впливі на зміст викладання предмету «Основи
правознавства» в школі.
В ході
семінару викладач КСО ЛОІППО Ігор Гусаков торкнувся низки важливих аспектів щодо
втілення компетентнісного підходу до вивчення правознавства у ЗЗСО. Йшлося,
зокрема, про впровадження наскрізної змістової лінії «Громадянська відповідальність» при вивченні
правознавства, а також було акцентовано на можливостях Інтернету щодо вивчення
законодавчих новацій.
Загалом
семінар пройшов у доброзичливій атмосфері. А вчителі, долучені до цього заходу,
наголошували, що інформація, отримана в ході семінару, однозначно стане у
нагоді при плануванні дидактичних підходів до викладання основ правознавства у
2019-2020 навчальному році.
Щира подяка адміністрації
юридичного факультету ЛНУ ім. І. Франка за створення гарних умов для проведення
семінару.
пʼятниця, 12 квітня 2019 р.
Ігор Гусаков Про Mini EdCamp Lviv2019
Mini EdCamp Lviv2019: цікавий досвід нових освітніх підходів, змістовні та креативні майстер-класи від експертів, а також доброзичлива атмосфера між усіма учасниками - освітянами, налаштованими на перезавантаження та демократичні зміни. Щира подяка організаторам за можливість долучитися до фахового обговорення освітніх пріоритетів та якісну організацію заходу.
А тут - окремі фотомиті Mini EdCamp:
середа, 10 квітня 2019 р.
Ігор Гусаков "Хоча ми вільні у виборі наших дій, ми не вільні у виборі наслідків наших дій" - меседж курсів підвищення кваліфікації вчителів правознавства та громадянської освіти
З початку 2019 р.
у Львівському обласному інституті післядипломної педагогічної освіти продовжуються курси підвищення
кваліфікації для вчителів правознавства
та громадянської освіти. Зокрема, у перший тиждень квітня вже шоста за порядком
група вчителів зі Львова та низки районів області обговорювала тематику розвитку громадянських
компетентностей, проблематику громадянської відповідальності та
впровадження її як наскрізної змістової
лінії при вивченні суспільствознавчих предметів через дидактичні можливості
освіти для демократичного громадянства (ОДГ) і освіти з прав людини (ОПЛ). Також в рамках відповідних занять
обговорювались методичні аспекти формування навичок критичного мислення.
В ході зазначених
курсів майстер-тренер міжнародного освітнього проекту DOCCU,
викладач ЛОІППО Ігор Гусаков акцентував
на сучасних змістових та методичних підходах щодо формування громадянських
компетентностей при вивченні правознавства та громадянської освіти у школі.
Зокрема, було всебічно проаналізовано
такі важливі складники демократії, як свобода, гідність, толерантність, плюралізм,
відкритість та засоби їх усвідомлення через інструментарій шкільної освіти.
У контексті
сучасних суспільних реалій однією з важливих та актуальних тем, що
обговорювались вчителями, стала категорія громадянської відповідальності,
зокрема відповідальності випускника школи, громадянина за свій вибір: життєвий
та суспільний. У цьому контексті одним з
ключових меседжів на згаданих курсах стали слова американського освітянина та письменника Стівена Р. Кові:
«Хоча ми вільні у виборі наших дій, ми не вільні у виборі наслідків наших дій!»
Під
час практичних занять в результаті обміну думками освітян наголошувалося, що формування громадянських компетентностей сприятиме спроможності і
здатності молодої людини до усвідомленого вибору шляхом критичного аналізу
різних можливостей та варіантів, активної участі в суспільних процесах,
установлення конструктивних відносин з іншими. Також вчителі правознавства і
громадянської освіти акцентували на актуальності і важливості розвитку
критичного мислення, яке допоможе випускнику ЗНЗ уникнути одновимірних суджень
та впливу різноманітних маніпулятивних технологій як в оцінці історичного
минулого, так і в сучасних суспільних реаліях.
Загалом
в ході занять слухачі знаходили
переконливі суспільні та історичні приклади подолання упереджень і стереотипів,
вирішення конфліктів. Працюючи в групах, вчителі практично демонстрували вміння досягати
порозуміння та налагоджувати співпрацю на основі принципів толерантності і
поваги до гідності іншого.
Освітяни одержали
змогу довідатися про змістове та методичне наповнення інтернет-ресурсу «Живемо
в демократії» та специфіку використання його можливостей, а також практично виконати
низку дидактичних вправ, застосовуючи методичні напрацювання, що представлені
на сторінках посібників Ради Європи з ОДГ/ОПЛ за авторством Рольфа Голлоба та
ін.
На курсах домінувала атмосфера
плюралізму та поваги до позиції кожного, переважала зорієнтованість на взаємодію і співпрацю. А такі практичні
кроки властиво й спонукають до
утвердження в освіті та суспільстві принципів толерантності і відкритості як підмурівків
демократії.
Про курси підвищення кваліфікації вчителів правознавства і громадянської освіти в ЛОІППО також див.: