Сторінки

четвер, 20 квітня 2017 р.

Ігор Гусаков Вивчаємо історію і правознавство за допомогою… Біблії

Сьогодні однією з тенденцій освітнього розвитку стало інтегроване навчання, яке виводить зовнішні шкільні предмети поза межі традиційних змістових та методичних рамок, наближуючи таким чином саме навчання до багатогранних реалій життя. Не виняток у цьому сенсі і такі предмети як історія і правознавство. Сьогодні їх вивчають з допомогою як підручника, так безпосереднього аналізу історичних та правових джерел. Суттєвим помічником в цьому сенсі стали сучасні засоби інтернету.
Втім згадані предмети можна вивчати за допомогою не лише сучасних, а й давнього джерела, що увібрало в себе мудрість віків – Біблії. При цьому робити це креативно і по-сучасному. Звісно, Біблія – не підручник чи довідник з конкретних навчальних дисциплін. У неї своя специфіка і функції. Проте глибина багатьох біблійних сюжетів дає підстави для їх використання у дидактиці, серед іншого спонукаючи інтеграцію таких понять як мораль і право, історичні події та моральні наслідки конкретних вчинків, правові норми та суспільні уявлення крізь призму конкретних історичних епох.
З цілої низки біблійних епізодів (скажімо, про суд царя Соломона чи євангельської притчі про виноградарів тощо) можна змоделювати широку гамму правових ситуацій, зміст і розв’язання яких спонукає до паралелей з сучасністю і поглиблює правові та моральні орієнтири учнів.
Пропоную до уваги колег-освітян та усіх, хто цікавиться згаданою тематикою, комплекс тестових завдань на історичну та правову тематику, а також підбірку правових ситуацій та завдань до них. Згадані матеріали розміщені у публікації «Вивчаємо Біблію цікаво (тестові завдання)» у журналі «Педагогічна думка», 2017 р., № 1.

З публікацією можна ознайомитись за таким посиланням (Правознавство (тести) - С. 44-46, Правові ситуації - С. 46-51, Історія - С. 51-54):









Немає коментарів:

Дописати коментар