Упродовж другого півріччя 2020 р. відбувалося навчання вчителів правознавства і громадянської освіти у Львівському обласному інституті післядипломної педагогічної освіти. Також у згаданий період проходив постійно діючий семінар «Компетентнісний підхід у вивченні правознавства та предмета «Громадянська освіта». Ключовими темами обговорення, що їх запропонував куратор цих курсів Ігор Гусаков (викладач кафедри суспільствознавчої освіти), стали, зокрема, розвиток громадянських компетентностей та критичного мислення. А відтак, – головний акцент робився на цінностях відкритого демократичного суспільства, а також методичних прийомах, спрямованих на утвердження цих цінностей через освітній процес. Наголос на дефініціях «гідність», «свобода», «толерантність», «плюралізм» простежувався як впродовж переосмислення запропонованого викладачем теоретичного матеріалу, так і в ході виконання конкретних практичних завдань. Зокрема, це стосувалося роботи над дидактичними вправами, спрямованими на усвідомлення важливості прав людини у людському житті, формування вміння цінувати різноманітність, робити усвідомлений вибір, критично оцінювати інформацію та набуття навиків медіаграмотності.
Сторінки
середа, 30 грудня 2020 р.
Ігор Гусаков Навчання вчителів правознавства і громадянської освіти: компетентнісний підхід крізь призму демократії
Упродовж другого півріччя 2020 р. відбувалося навчання вчителів правознавства і громадянської освіти у Львівському обласному інституті післядипломної педагогічної освіти. Також у згаданий період проходив постійно діючий семінар «Компетентнісний підхід у вивченні правознавства та предмета «Громадянська освіта». Ключовими темами обговорення, що їх запропонував куратор цих курсів Ігор Гусаков (викладач кафедри суспільствознавчої освіти), стали, зокрема, розвиток громадянських компетентностей та критичного мислення. А відтак, – головний акцент робився на цінностях відкритого демократичного суспільства, а також методичних прийомах, спрямованих на утвердження цих цінностей через освітній процес. Наголос на дефініціях «гідність», «свобода», «толерантність», «плюралізм» простежувався як впродовж переосмислення запропонованого викладачем теоретичного матеріалу, так і в ході виконання конкретних практичних завдань. Зокрема, це стосувалося роботи над дидактичними вправами, спрямованими на усвідомлення важливості прав людини у людському житті, формування вміння цінувати різноманітність, робити усвідомлений вибір, критично оцінювати інформацію та набуття навиків медіаграмотності.
пʼятниця, 2 жовтня 2020 р.
Ігор Гусаков Вітання з Днем вчителя!
Дорогі друзі-освітяни! Щиро вітаю вас з професійним святом - Днем вчителя! Бажаю здоров'я, натхнення, впевненості, гарного настрою, нових досягнень у роботі та у житті! Хай щастить!
неділя, 6 вересня 2020 р.
Ігор Гусаков Підбірка дидактичних вправ до тем «Особистість та її ідентичність», «Взаємозв’язок людини і держави» при вивченні громадянської освіти і правознавства
Розуміння феномену особистості та її ідентичності, повага до людської гідності, пріоритетне значення прав людини є тими своєрідними маркерами, що формують зміст відкритого демократичного суспільства і вирізняють його з поміж інших моделей суспільного розвитку. Відповідна тематика знайшла своє належне представлення у змісті української шкільної освіти, зокрема при вивченні таких предметів як "Громадянська освіта" і "Основи правознавства". До вашої уваги пропонується підбірка відповідних дидактичних вправ, виконання яких сприятиме засвоєнню учнями ключових категорій означеної проблематики.
пʼятниця, 4 вересня 2020 р.
Ігор Гусаков Курси вчителів-суспільствознавців: дистанційний старт
З початком вересня разом з усім освітнім процесом стартуює і навчання вчителів правознавства та громадянської освіти у Львівському ОІППО. З урахуванням реалій часу розпочинаємо відповідні курси через дистанційну форму. Схоже, такі її складники як Zoom, Moodle, Padlet стають невід'ємною частиною сучасної освітньої парадигми. І тут можна спрогнозувати, що навіть по завершенні карантинних обмежень дистанційка вже не відійде у минуле і функціонуватиме поряд з очною системою навчання. Адже, безпосередньо зараз, часто методом експерименту, іноді через помилки і їх виправлення, напрацьовується пласт нового освітнього досвіду, нова методика, адаптована під реалії онлайн-навчання. І цей набуток однозначно матиме власну перспективу.
Отже, поZOOMимо. Початок - 7 вересня.
четвер, 20 серпня 2020 р.
Ігор Гусаков Про перелік навчальних програм, навчальних програм курсів за вибором та факультативів, підручників та навчально-методичних посібників, рекомендованих Міністерством освіти і науки України для використання в 5-11 класах закладів загальної середньої освіти (у сфері суспільствознавчої освіти)
Перелік навчальних програм, навчальних програм курсів за вибором та факультативів, підручників та навчально-методичних посібників, рекомендованих Міністерством освіти і науки України (Лист МОН від 22.07.2020 № 1/9-394) для використання в 5-11 класах закладів загальної середньої освіти (у сфері суспільствознавчої освіти):
середа, 12 серпня 2020 р.
Ігор Гусаков Про інструктивно-методичні рекомендації щодо викладання навчальних предметів (галузь "Суспільствознавство") у закладах загальної середньої освіти у 2020/2021 навчальному році
У сфері освітньої галузі "Суспільствознавство", зокрема, представлені такі розділи:
- Історія (с. 85-96);
- Правознавство (с. 96-101);
- Громадянська освіта (с. 101-107);
- Узагальнення, що стосуються усіх суспільствознавчих предметів (с. 108 [починаючи з передостаннього абзацу] - 109).