30 жовтня 2017 р.
із змістовими та методичними аспектами громадянських компетентностей в
ознайомилися вчителі основ здоров’я – слухачі курсів підвищення кваліфікації у
ЛОІППО. В ході відповідного тренінгу педагоги дізналися про головну мету та
ключові аспекти швейцарсько-українського освітнього проекту DOCCU «Розвиток
громадянських компетентностей в Україні».
Тренер Ігор
Гусаков ознайомив учасників заняття з загальними підходами до впровадження ідей демократії, демократичних цінностей у вітчизняний освітній простір: як
на законодавчому рівні, так і на рівні зусиль освітніх інституцій та кожного
освітянина зокрема. При цьому було акцентовано на сутності таких демократичних
принципів, уміння керуватися якими у повсякденному житті має стати невід’ємним
набутком випускника Нової української школи. Це, зокрема, такі принципи як політична свобода, рівноправність громадян,
плюралізм.
Учасники тренінгу
мали змогу дізнатися про нормативно правові підходи європейських інституцій до
питань імплементації освіти для демократичного громадянства (ОДГ) та освіти з
прав людини (ОПЛ) в освітній процес, довідатися про змістове наповнення тематичного
сайту проекту DOCCU (http://doccu.in.ua/)
також практично попрацювати над дидактичними вправами, застосовуючи методичні напрацювання,
що пропонуються у посібниках Ради Європи з серії «Живемо в демократії»
(авторства Рольфа Голлоба та ін.).
Зокрема цікаві
думки вчителів були представлені при виконанні вправи «Три кути». По ходу її
виконання учасники заняття наочно продемонстрували, що невід’ємним атрибутом
демократії є наявність у будь-якій громаді (стійкій чи ситуативній) різних
думок, що ґрунтуються на принципі плюралізму.
Із зацікавленням
слухачі сприйняли представлений модератором Ігорем Гусаковим аналіз демократичного
стилю навчання, окреслення його переваг та специфіки у порівнянні з
автократичними шкільними підходами. При цьому у
своїх міркуваннях за підсумками відповідної роботи в групах вчителі
вказували на те, що розвиток та поглиблення повсякденного демократичного
середовища на рівні класу та школи є актуальною потребою часу.
Змістовною також
видалася робота педагогів у малих групах над формулюванням та подальшою
презентацією власних позицій щодо актуальності висловів відомих мислителів та
витягів з міжнародно-правових документів, які окреслюють грані таких засадничих
категорій відкритого плюралістичного суспільства як «демократія», «свобода»,
«толерантність».
У підсумку усі
учасники тренінгу зійшлися на переконанні про необхідність напрацювання
подальших кроків щодо впровадження ідей демократії у суспільстві в цілому та
освітньому просторі зокрема. А одним з дієвих інструментаріїв в цьому контексті є проект DOCCU та пропоновані в його рамках змістові і методичні
напрацювання.
Про перебіг заходу також див.: http://doccu.in.ua/%D0%BC%D0%B0%D0%B9%D0%B1%D1%83%D1%82%D0%BD%D1%94-%D1%83-%D0%B4%D0%B5%D0%BC%D0%BE%D0%BA%D1%80%D0%B0%D1%82%D1%96%D1%97-%D0%B2-%D0%BE%D1%81%D0%B2%D1%96%D1%82%D1%96-%D1%82%D0%B0-%D1%81%D1%83%D1%81%D0%BF/
Про перебіг заходу також див.: http://doccu.in.ua/%D0%BC%D0%B0%D0%B9%D0%B1%D1%83%D1%82%D0%BD%D1%94-%D1%83-%D0%B4%D0%B5%D0%BC%D0%BE%D0%BA%D1%80%D0%B0%D1%82%D1%96%D1%97-%D0%B2-%D0%BE%D1%81%D0%B2%D1%96%D1%82%D1%96-%D1%82%D0%B0-%D1%81%D1%83%D1%81%D0%BF/