Сьогодні однією з
тенденцій освітнього розвитку стало інтегроване навчання, яке виводить зовнішні
шкільні предмети поза межі традиційних змістових та методичних рамок,
наближуючи таким чином саме навчання до багатогранних реалій життя. Не виняток
у цьому сенсі і такі предмети як історія і правознавство. Сьогодні їх вивчають
з допомогою як підручника, так безпосереднього аналізу історичних та правових
джерел. Суттєвим помічником в цьому сенсі стали сучасні засоби інтернету.
Втім згадані
предмети можна вивчати за допомогою не лише сучасних, а й давнього джерела, що
увібрало в себе мудрість віків – Біблії. При цьому робити це креативно і
по-сучасному. Звісно, Біблія – не підручник чи довідник з конкретних навчальних
дисциплін. У неї своя специфіка і функції. Проте глибина багатьох біблійних
сюжетів дає підстави для їх використання у дидактиці, серед іншого спонукаючи
інтеграцію таких понять як мораль і право, історичні події та моральні наслідки
конкретних вчинків, правові норми та суспільні уявлення крізь призму конкретних
історичних епох.
З цілої низки
біблійних епізодів (скажімо, про суд царя Соломона чи євангельської притчі про виноградарів
тощо) можна змоделювати широку гамму правових ситуацій, зміст і розв’язання
яких спонукає до паралелей з сучасністю і поглиблює правові та моральні
орієнтири учнів.
Пропоную до уваги колег-освітян та усіх, хто
цікавиться згаданою тематикою, комплекс тестових завдань на історичну та
правову тематику, а також підбірку правових ситуацій та завдань до них. Згадані
матеріали розміщені у публікації «Вивчаємо Біблію цікаво (тестові завдання)» у
журналі «Педагогічна думка», 2017 р., № 1.
З публікацією можна ознайомитись за таким посиланням (Правознавство (тести) - С. 44-46, Правові ситуації - С. 46-51, Історія - С. 51-54):
Немає коментарів:
Дописати коментар